27 Ocak 2009 Salı

AŞURE

Bilindiği gibi aşure ayına az birzaman kaldı bende geçen sene yaptığım aşurenin ta rifini yayınladım .bende çok severim sizinle paylaşmak istedim.
AŞURE
MALZEMELER
3su bardağı aşurelik buğday(geceden ıslatılmış)
2 su bardağı kurufasulye(geceden ıslatılmış
2subardağı nohut(geceden ıslatılmış)
250gr kuru kaysı
150 gr siyah kuru üzüm
100 gr kurutulmuş dut
150 gr kuru beyaz üzüm
150gr kuru incir
2tane portakal
1,5 kg toz şeker
ÜZERİ İÇİN
ceviz
nar
tarçın
YAPILIŞI
Geceden ıslattığımız aşurelikbuğdağı büyük boy tencerede 3 lt suda yaklaşık 1 saat pişiriyoruz.(suyu az gelirse ilave edebilirsiniz) ayrı ayrı tencerelerde nohut ve kurufasulyeyide pişirip aşurelik buğdaya ilave ediyoruz daha sonra kuru kaysıyı ,inciri ufak ufak kesip buğdaya ilave ediyoruz. kuru üzümleri, dutu da ekleyip biraz daha kaynatıyoruz .Daha sonra 1,5 kg toz şekeride ilave edip özleşene dek kaynatıyoruz en son portakalın kapuğunu soyup ufak ufak doğrayıp 5dk daha kaynatıp kapatıyoruz .Aşuremizi kaselere döküp ceviz,tarçın, ve narla süslüyoruz AFİYET OLSUN

6 yorum:

ozlemhan dedi ki...

Canım allah kabul etsin.çok güzel görünüyor ellerine sağlık

sarımutfak-hande dedi ki...

ALLAH KABUL ETSİN CNM NEFİS GÖRÜNÜYOR KAPMIŞSIN BU İŞİ ELTİNDEN

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

bana da kaldımı aşure? :)))
ellerine sağlık canım,
nefisss olmuştur eminim

sevgiler,öpücükler

Adsız dedi ki...

bayılırım,çok lezzetli ve şık olmuş ellerinize sağlık..

Adsız dedi ki...

Merhaba, adres degisikligini bildermek istedim. Artik bana bu adresten ulasabilirsiniz: http://lavantin.wordpress.com

Sevgiler...

online mutfak dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.